Beauty salons
札幌市の住宅地にある、地域密着型でありながら数々のコンテストや海外研修、 コレクション参加など、スタッフ全員が多方面で活躍する美容室
全国的にも有数のコンテスト受賞者が多数在籍する1977年創業のクリエイティブサロン。 サロンの持つ信頼感、クリエイティブな社風、個性豊かなスタッフ、そしてこだわりの店内空間を 余す事なくユーザーに伝える事を目的とした。 また、コレクションやコンテスト、海外研修と話題が豊富なサロンがゆえ、 オウンドメディアとの相性も良い為CMSでブログを設置した。
ロゴ、ビジネスカード、ショップカード、カットクロスなどのVI策定によりブランドイメージを統一化・明確化しました。
Creative Director + Planner,
Art Director,
Designer,
Sho Yano (commono)
Front-end Engineer,
Sho Yano (commono)
Photographer
Asako Yoshikawa(cocoon photographs)
Website
This is a creative salon with many contest-winning hair stylists since 1977.
We set the purpose of the design to express the trustworthiness and creativity of the company, individuality of the staff, and the specialty space of the salon.
The salon has so many topics such as their own collection, awards of the contests, and oversea training.
By placing their own blogs, we introduced these elements as an owned-media.
Responsive
Design
for Smartphone & Tablet terminal
Color
Scheme
Purpose of the scheme of colors:
energetic, active and creativity.
エネルギッシュ、
アクティブな印象と
クリエイティブを感じる配色
VI
信頼感と
クリエイティブを
併せ持つデザインで
社内のアイデンティティを表現。
ぱっと見で判別できる
視認性の高さも
意識した。
Journal
Who We Are view all
Who We Are16/12/09
philosophy | 哲学
Who We Are16/12/09
Vision | 展望
Thoughts view all
Thoughts17/05/08
webデザインフロー(1)インサイド→アウト ー理論編ー
Thoughts17/05/01
オウンドメディア(3)少ないリソースで引力のあるメディア展開をする方法
Thoughts17/04/24
オウンドメディア(2)押さずに、引き込む。
Thoughts17/04/17
オウンドメディア(1)受け手主観でオウンドメディアをつくる
Tips view all
Tips17/12/28
ajaxっぽいスムーズな画面遷移の方法(3/3)
Tips17/11/24
ajaxっぽいスムーズな画面遷移の方法(2/3)
Tips17/11/22
ajaxっぽいスムーズな画面遷移の方法(1/3)
Tips17/11/22
スムーススクロールがうまく動かない場合の解決方法
CLOSE